Bibliotheek op school

Op OBS Servatius hebben we een Bibliotheek op School!
De bibliotheek is een moderne schoolbibliotheek, met eigentijdse lees- en leermaterialen voor kinderen van vier tot en met twaalf jaar.

In de Bibliotheek op school vinden kinderen en hun ouders / verzorgers prentenboeken, voorleesboeken, informatieve boeken, (eerste) leesboeken en materialen voor kinderen die moeite hebben met lezen. Op school is regelmatig een leesmediaconsulent van Bibliotheek De Kempen aanwezig, die het onderwijs mede ondersteunt. Ouders en leerkrachten kunnen bij haar terecht voor vragen over (leren) lezen en mediawijsheid.

Alle kinderen lid van de bibliotheek
Om boeken te lenen bij de nieuwe schoolbibliotheek, wordt elk kind gratis lid van Bibliotheek De Kempen.

Veel kinderen zijn al lid van de bibliotheek en hebben daardoor een biebpasje. Dat pasje is niet nodig voor de  schoolbibliotheek, maar wel om boeken te lenen bij de bieb in bijv. Valkenswaard of via www.bibliotheekdekempen.nl. Basisschoolkinderen die nog geen lid zijn van de bibliotheek, worden automatisch gratis lid en krijgen dan ook een eigen school-biebpasje. Het pasje blijft aanwezig op school zodat de kinderen er altijd voor de lessen gebruik van kunnen maken.